marți, 19 iunie 2012

FILOZOFIA ADEVARULUI DIN CUTIA DE CHIBRITURI

REPLICA LA ARTICOLUL “Din SPIRIT DE CORP” al domnului Col.(r) Dan Moraru publicat de filiala Iasi.
Domnule colonel apreciez deschiderea dumneavoastra si franchetea cu care va exprimati “un punct de vedere”. Ca este sau nu complet in viziunea rotunda a unui adevar cautat cu ardoare filozofica de omenire spre un absolut intangibil evit sa afirm si accept sa fie el si injumatatit ca si locatie a “punctului de vedere”. Cred ca veti intelege.
Cand eram proaspat locotenent, in primii mei ani de catanie, explicam soldatilor din subordine cum vine cu “adevarul” clamat de cineva ce-si aroga drepturile de LIDER (caporal) considerand ca gandirea si comada lui sunt SINGURA imagine explicita si credibila in decizia actiunilor de practici neregulamentare, actiuni ce trebuiesc imediat si neconditionat executate (real eradicate).
Amintiti-va, daca ati intalnit in cariera practici precum masurarea dormitorului cu chibriturile, ce lungime are dormitorul in unitatea de masura cutia de chibrituri sau o alta, reluarea antrenamentului tactic la ora de “circulatie” de la soferi in condusul taras pe sub paturi a valizei si rezolvarea posibilelor nevoi de ocolire a “obstacolelor” neprevazute dar mai ales de evitare a “bombardamentului de pe campul de lupta” in fapt evitarea obiectelor contondente aruncate de ceilalti “camarazi de arme”. Si exemplele pot continua dar nu acesta este scopul interventiei mele.
Pentru a intelege FILOZOFIA PUNCTULUI DE VEDERE le-am prezentat urmatoarea situatie. Am luat “cutia de chibrituri” aranjata in prealabil si am asezat-o pe un suport in mijlocul salii de specialitate (sala radio). Pe cutia de chibrituri am scris niste “marcaje-cuvinte” diferite pe fiecare fata a ei (cele sase fete) scriind pe fiecare fata ce este in cutie. Apoi i-am pus pe ei sa sustina, fiecare dintr-un alt colt de sala ce crede ca ESTE in cutia de chibrituri argumentand totul asa cum rezulta “din punctul lor de vedere”. Si va inchipuiti usor ce a urmat fiindca am afirmat ca doar intr-un singur loc” am si scris “aproximativ exact” ce este in cutie. Unii sustineau ferm ceeace vedeau in mod indubitabil. Doar un timid soldatel a afirmat - “aer”. Am rotit apoi cutia si am intrebat daca isi mai sustin “punctul de vedere” si acum incepea practic “distractia” incercand sa “ghiceasca” cam ce ar putea fi fiindca au vazut si celalalt cuvant scris pe noua fateta vizibila din locatia FIXA a “punctului lor de vedere”.
In final am deschis cutia in care “NU ERA NIMIC” si am concluzionat: doar soldatelul timid X (regret ca nu-i mai tin minte numele) a spus AER iar altii ca e "o mina capcana" desi fiecare a vazut cate “ceva adevarat” dar numai “din punctul sau de vedere”, apoi a vazut si altceva “adevarat” cum au vazut ceilalti “din punctul lor de vedere”.
Asadar fiecare individual si “in colectiv” au concluzionat acum ca “nu era nimic” in cutie.
FALS am spus si erau foarte contrariati cerandu-le sa argumenteze dece spun ca e FALS. Soldatelul X a sustinut din nou ca e DOAR AER. Gresea oare?
In final le-am zis: iata ca NIMENI nu a vazut INSA ADEVARUL DIN CUTIE dar ... fiecare “filozofa” cum ca el STIE ADEVARUL ca “a vazut ce scrie” desi au fost in realitate si inca erau indusi in eroare de “papusarul tanar locotenent”.
Le-am aratat cum si COLECTIVITATEA a fost indusa in eroare desi au vazut si chiar au pipait cutia fiindca le-am dat cutia din mana in mana sa vada “din toate punctele de vedere” cum arata, inclusiv in interiror.
Si “concluzia” generala a fost trasa fiindca era pe fiecare fateta cate “un alt cuvant” iar in cutie nu era “nimic”, doar AER.
Am luat in final cutia si am dezlipit din interiror biletelul pe care scria “filozofia adevarului din cutia de chibrituri”.
Asa au inteles ca filozofia adevarului este un intreg mecanism de CERCETARE dar si de ACCEPTARE a “punctului de vedere” a celorlalti cu aceeasi egalitate stiintifica dar si circumspectie pana la atingerea cunoasterii adevarului absolut care nu era nici baremi eticheta cu “filozofia adevarului din cutia de chibrituri” ci pur si simplu AER intuit din start de soldatelul X adica “ADEVARUL RELATIV”.
Relativ fiindca le-am spus ca si AERUL trebuie sa fie evaluat ca si compozitie chimica volumetrica dar, CA MILITARI, trebuie evaluat MAI ALES PERICOLUL DE REACTIE in raport cu capacitatea sa (a aerului) de MENTINERE A VIETII (le-am amintit aici de SARIN un gaz de lupta neuroparalitic ce-i putea ucide la deschiderea cutiei “ADEVARULUI” existent in "cutia discordiei", cutia Pandorei).
Continuand in acest mod au inteles vizibil ca ADEVARUL ABSOLUT este practic INTANGIBIL pentru noi “muritorii de rand” si devine necesara PROTECTIA prin SELECTIA de bun simt a fiecarui “adevar exprimat” in raport cu PROTECTIA VIATII SALE fiindca in final PRIORITAR ESTE DOAR ACEL ADEVAR CARE-L POATE MENTINE IN VIATA chiar daca este RELATIV in raport cu ADEVARUL gandit sau acceptat de ceilalti. ADEVARUL POATE UCIDE !!! SI DE ACEEA UNII ACEPTA COMPROMISUL MINTINDU-SE CU BUNA STIINTA CA DOAR EI STIU ADEVARUL, ADEVARUL ABSOLUT.

Mai este nevoie de CONCLUZIE? Afirm doar ca pentru UNII DIN NOI acest ADEVAR nu mai are relevanta DACA el INTARZIE SA NE MENTINA IN VIATA SAU ... NE UCIDE. Dupa moartea noastra el NU MAI ARE IMPORTANTA SI NU ESTE BENEFIC DACA NU NE-A MENTINUT IN VIATA. Pentru ceilalti este un fel de ADEVAR, practic NOCIV daca prin acest TIP DE ADEVAR a produs UN GENOCID care poate schimba “puctul de vedere” dar nu se ACCEPTA URGENTA UNEI DECIZII DE SUPRAVIETUIRE COMUNA.
Personal, ca si INVALID, va asigur ca SIMT UN ALTFEL DE ADEVAR al interferetei nocive a deciziei luate si observ si simt ca INTARZIEREA DEVINE NU NUMAI OSTILA DAR SEMNALEZ CA SE TRANSFORMA INTR-UN GENOCID INSTITUTIONAL.

Va doresc din suflet sa NU SIMTITI NICIODATA CEEACE SIMTIM NOI, CEI AFLATI IN NEVOIE EXISTENTIALA, MAI ALES PENTRU BANII LIPSA, BANI NECESARI SA SE DUCA PENTRU MEDICAMETELE DE SUTINERE A VIETII NOASTRE FRAGEDE.
DESI A VA DORI ACEST NICIODATA EL VA POATE DAUNA CA SI ADEVAR SI EXPERIENTA IN CUNOATEREA NEVOILOR EXISTENTIALE ALE “FLAMANDULUI” CRED CA E MAI BINE SA ACCEPTATI SI SA INTELEGETI EXPERIENTA NOASTRA, A CELOR SUFERINZI DECAT SA TRAITI REAL EXPERIENTA CELUI IN NEVOIE EXCEPTIONALA.
ASTA TREBUIE SA INTELEAGA SI PONTA SI USL DIN CEEACE CEREM ACUM SI ATRAGE ATENTIA SCMD SI DOMNUL MIRCEA DOGARU CU ATATA INTRANSIGENTA UMANITAR-DEMOCRATICA.

NOI CEREM EVITAREA CONTINUARII GENOCIDULUI SI MAI ALES A DISCRIMINARII IN ASIGURAREA DREPTULUI LA MUNCA CINSTITA.
http://sindicatulcmd.blogspot.ro/

Cu stima si respect,
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA



Niciun comentariu: