luni, 8 septembrie 2014

CAUZELE ȘI CONSECINȚELE DISLOCĂRII CENTRELOR DE COMANDĂ ALE NATO ȘI VIITORUL RĂZBOIULUI TOTAL

Dacă vrem să fim cerebrali și să analizăm cât mai detașat de influențele media parazite efectele recentelor decizii geostrategice ale NATO dar și ale Rusiei, trebuie să privim la un nivel extins țintele urmărite atât în alianța NATO dar și în UE vizavi de BRICS.
Vă reamintesc faptul că Tratatul privind Forţele Armate Convenţionale din Europa (TCFE) a fost semnat la Paris, la 19 noiembrie 1990, de statele-părţi, inclusiv România – vezi preambulul Tratatului aici http://www.romania-actualitati.ro/files/TFCE.pdf
TCFE reglementează cantitatea de armament convenţional din cinci categorii (vehicule blindate, artilerie grea, tancuri, avioane şi elicoptere de luptă) pe care o deţineau statele membre NATO şi cele ale fostului Tratat de la Varşovia. În iunie 1991, Articolul III al TCFE a fost pus în aplicare. În baza acestuia Rusia s-a angajat să distrugă 14500 bucăţi din echipamentul său militar şi a promis să nu FABRICE armament la est de Munţii Urali.
Astfel și România a trecut la distrugerea armamentului său care a ajuns, după tăierea lui ca și afacere, fier vechi prin Turcia și nu la fostul nostru SIDEX. Conținea un otel de calitate râvnit de speculanții de fier vechi.
Zona cu cele mai stricte delimitări includea Belgia, Luxemburg, Ţările de Jos, Germania, Polonia, Slovacia, Ungaria şi Republica Cehă, în timp ce zona a patra, cuprinde întreaga regiune delimitată de Tratat.
Nu existau limite pentru zona de avioane şi elicoptere de luptă!!!
Aveți mai jos cheltuielile de personal, procentual din bugetul militar al statelor.
Apar în consecință tot mai multe tendințe de creare a unei forțe militare unite a UE pentru a armoniza sub o comandă unică obligațiile militare comune, cu tipuri COMUNE de tehnică și armament dar, francezii au respins propunerea de a avea o constituţie a UE prin referendumul din 2005 astfel încât federalizarea UE încetinește vizibil iar trupele NATO capătă indirect o nouă confirmare juridică de consolidare a prezenței sale în Europa. Iată deci cum scutul antirachetă al SUA devine subiect de dispută și în UE ca urmare a tendințelor de blocare ale creierii Forțelor Militare Unite ale UE.
În urma deciziei extinderii NATO (La 29 martie 2004, România a aderat la NATO fiind mai apropiată de SUA decât de UE), Federaţia Rusiei a suspendat la 12 decembrie 2007 aplicarea Tratatului.
Iată cum arată distribuția Bazelor Navale ale Rusiei (mai ales a celor din Marea Neagră) pană la suspendarea Tratatului TCFE.
Submarinul Novorossiysk din proiectul Varşavianka a fost inclus în dotarea Flotei ruse din Marea Neagră.
În total, până în 2016 urmează să fie construite încă 6 submarine din acest proiect. Toate vor face parte din Flota rusă din Marea Neagră.
Submarinele din proiectul Varşavianka au un deplasament de 3.950 tone, viteza de 20 de noduri, adâncimea de scufundare 300 de metri şi cu un echipaj de 52 de persoane. Ele sunt echipate cu 6 torpile de 533 de milimetri, mine şi un sistem de rachete Kalibr.
Submarinele pot să detecteze ţinta la o distanţă de 3-4 ori mai mare decât cea a inamicului fapt ce a făcut ca ele să fie numite de NATO „Gaura Neagră”.
ATENȚIE, CONSECINȚA ACŢIUNII JURIDICE FAPTICE DE SUSPENDARE NEFIIND PREVĂZUTĂ ÎN TRATAT!!!
În consecință și statele semnatare au trecut la încetarea transmiterii de:
a) informaţii Federaţiei Ruse cu ocazia schimbului anual de date (anual la 15 decembrie);
b) încetarea furnizării de notificări Federaţiei Ruse;
c) neacceptarea de inspecţii care ar putea fi solicitate îndeosebi de Federaţia Rusă"
Tratatul a continuat să existe parțial între celelalte state semnatare care încep însă să înghețe aplicarea lui și se trece practic din 2011 la o nouă cursă deschisă a înarmărilor și la o schimbare precipitată a doctrinelor de apărare ale statelor. Germania înclină spre o nouă vitalizare a formării Forțelor Armate Unite ale UE. Culmea România fidelă SUA refuză ofertele de avioane dar și altă tehnică din UE și cumpără F-16 chiar dacă sunt avioane depășite și uzate (la mâna a treia).
Dislocarea de noi forțe și extinderea către est a unor blindate și artilerie NATO a pus definitiv capăt TCFE deși tratatul nu este abrogat.
Rusia declară dezinvolt că ar putea crea propriul său sistem de „Atac GLOBAL Rapid”, însă va ține cont de doctrina de bază a țării – doctrina defensivă a declarat Iuri Borisov, adjunct al ministrului rus al Apărării. 
Și totuși, Rusia se dotează cu drone de atac și își dezvoltă intens rachetele și capacitățile aeropurtate specifice ofensivei și își intensifică și activitățile militare în CSI.
Rusia își construiește și o bază militară permanentă în Arctica. Începând cu această toamnă, un grup de nave din cadrul Flotei Nordice va fi pus în stare de alarmă permanentă în Insulele Novosibirsk.
Iată așadar, extrem de succint, cum s-a trecut la o nouă etapă de ÎNARMARE NATO și a țărilor din Europa dar și Rusia declanșându-se un nou Război Rece și o cursă către un război REAL DE ANTRENAMET ȘI VERIFICARE TEHNICĂ ȘI A CONCEPTELOR OPERATIV MILITARE în acest început de secol 21.
Uniunea economică EUR-ASIA este unul din motivele economice problemă ale actualelor neînțelegeri cu UE și NATO.
"Astăzi creăm împreună un centru puternic de dezvoltare economică, o mare piaţă regională, care va uni peste 170 de milioane de oameni. Uniunea noastră posedă resurse naturale enorme. Ţările care fac parte din această troică (Federaţia Rusă - republică federală semi-prezidenţială, 145.433.700 locuitori, PIB 2.145,764 miliarde USD; Republica Kazahstan - republică prezidenţială, 17.736.896 locuitori, PIB 196.419 miliarde USD; Republica Belarus - republică prezidenţială, 9.503.807 locuitori, PIB 131,201 miliarde USD) au o industrie dezvoltată, o bază industrială şi un mare potenţial uman şi cultural. Poziţia geografică le permite să creeze rute de transport de importanţă nu numai regională dar şi globală", a declarat preşedintele Federaţiei Ruse, Vladimir Putin.
Împreună cu ASIA-PACIFIC, EUR-ASIA au și tendințe de creare a unor Forțe Militare Unite armonizate și cu ale BRICS fapt ce determină schimbări obligatorii și la nivel NATO și UE. Bătălia devine fundamental o bătălie ECONOMICĂ și FINANCIARĂ susținută de evenimente militare excepționale.
Astfel Organizația pentru Cooperare de la Shanghai (abreviat OCS) este o organizație din care fac parte Rusia, China și patru foste republici sovietice din Asia Centrală: Kazahstan, Tadjikistan, Uzbekistan și Kârgâzstan sau Kyrgyzstan. Obiectivul acestei structuri este amplificarea cooperării diplomatice, militare și economice dintre statele membre. Din organizație mai fac parte și Mongolia, Iran, India și Pakistan, care au statut de observatori. MAE rus: Anul acesta (2014), Organizația pentru Cooperare de la Shanghai se poate extinde.
Structura OCS seamănă în multe privinţe, atât cu cea a NATO cât şi cu a Uniunii Europene. Secretariatul îşi are cartierul general în Beijing.
Un acord-cadru pentru a dezvolta cooperarea în domeniul economic a fost semnat de către membrii OCS încă din 2003. La acea întâlnire, primul ministru al Chinei, Wen Jibao a propus obiective mixte cu termen îndelungat și fondarea unei pieţe libere și în aria de responsabilitate a OCS, şi aplicarea unor măsuri imediate de îmbunătăţire a traficului de bunuri în regiune. A urmat un plan cu 100 de obiective şi acţiuni specifice ce a fost semnat un an mai târziu, pe 23 septembrie 2004.
Membrii acestei organizații tind să-și unească forțele politice și economice pentru a putea "scăpa de amenințarea dominației mondiale și a intervențiilor sale ilegale și agresive" se menționează într-o concluzie potrivit BBC. Între China și Rusia mai există un acord de peste un miliard de dolari de cooperare in domeniul nuclear.
SUA este îngrijorată de evoluția rapida a țărilor din OCS și cele de observator, mai ales a Iranului. Cauza este tot economică. Iranul este una din cele mai mari ţări din Occidentul Mijlociu, reprezentând prin poziţia sa geografică, o punte între Marea Caspică, Golful Persic şi Oceanul Indian. În zona adiacentă, cât şi în Iran, există cele mai mari câmpuri petroliere şi rezerve de hidrocarburi de pe glob. De aici şi interesul deosebit al marilor consumatori de energie pentru a avea acces la această bogăţie indispensabilă oricărei dezvoltări în secolul 21.
De aceea OCS considera ca ilegală și agresivă prezenta militară americană în Asia Centrală, OCS cerând SUA să își desființeze bazele militare din Uzbekistan și Kârgâzstan. Uzbekistanul s-a conformat la scurt timp deciziei OCS și a solicitat ultimativ Washingtonului să plece de pe teritoriul sau. SURSA: http://cssas.unap.roropdf_studiifederatia_rusa_elemente_cheie.pdf sau aici direct pe document.
Este știut faptul că, pentru a obţine o legitimitate a prezenţei trupelor militare ruse pe teritoriile altor state a „republicilor secesioniste” nu numai în faţa partenerilor din CSI, ci şi a comunităţii internaţionale, Federaţia Rusă a iniţiat crearea Organizaţiei Tratatului de Securitate Colectivă (OTSC) care a permis juridic și crearea unei Forţe Colective de Reacţie Rapidă (KSOR). În timp de pace, oficial, aceste noi forţe se vor afla sub comanda guvernelor naţionale, dar în timp de criză ele se vor afla sub un comandament comun KSOR, a cărei „componentă armată va fi responsabilă de soluţionarea conflictelor armate la frontierele statelor membre, iar cea de-a doua componentă – trupele speciale (Spetznaz) – va fi utilizată pentru combaterea terorismului şi a traficului de droguri”. Așadar iată pe ce argumente se bazează afirmația NATO privind existența unor trupe în Ucraina.
La reciprocitate, Organizaţia Tratatului pentru Securitate Colectivă (OTSC) şi-a suspendat in 24-04-2014 cooperarea cu NATO ca urmare a divergenţelor apărute în problema Ucrainei. Nikolai Bordiuja, secretarul general al OTSC, consideră că statele occidentale conduc o ofensivă vizibilă împotriva Moscovei. http://www.puterea.ro/externe/otsc-blocul-militar-condus-de-rusia-a-suspendat-cooperarea-cu-nato-90779.html
Iată în concluzie,de ce își propune acum și NATO în urma summitului din 4-5 septembrie 2014 formarea unei entități de reacție rapidă și dislocarea unui centru de comandă și în România.
Observați așadar cum de ambele parți ale taberelor militare se încearcă o congruență a armatelor și doctrinelor, fiecare cu scop economic si financiar zonal foarte bine conturat determinând și schimbări de poziție chiar a unor state NATO. 
În 30 septembrie 2010 aviația militară turcă a efectuat în secret un exercițiu împreună cu aviația chineză, la scurt timp după ce guvernul de la Ankara a refuzat să-și mai deschidă spațiul aerian pentru antrenamentele aviației israeliene.
Și nu uitați nici o secundă că orice alianță are în esență cauze economice (aici conducta de gaze naturale). Reamintesc faptul că, în urmă cu câțiva ani, liderul iranian Mahmud Ahmadinejad a propus Rusiei şi Chinei ca ţări cu drepturi depline în OCS, precum şi Indiei şi Pakistanului, state cu statut de observatori la fel ca şi Iranul, o colaborare pentru exploatarea bogatelor lor resurse energetice. Vladimir Putin a reacţionat imediat interesat, propunând crearea unui „club energetic” în cadrul OCS, un fel de „OPEC al gazelor naturale”. O astfel de organizaţie ar fi putut face cu gazul cum face OPEC cu petrolul: orice reducere a producţiei însemnând automat o creştere a preţurilor.  
Ori bătălia pe fondul CRIZEI MONDIALE ARTIFICIAL CREATE, inițial financiare apoi economice cu efecte sociale imprevizibile iată că are astăzi tendințe de accedere către un RĂZBOI TOTAL ce cuprinde și celelalte segmente existențiale, statale dar și sociale până la nivele individual umane de discordie și ură.
Fiecare aspiră către interesele lui de management globalist. Rusia pe deoparte iar NATO pe de altă parte dar să nu uităm China. Autoritățile chineze au inițiat, în prezent, o anchetă anti-monopol față de companiile americane Microsoft, Qualcomm și Chrysler. Cu probleme asemănătoare se confruntă și companiile europene din China. Este vorba de companiile Audi, AG și Daimler AG. Cauzele sunt complexe dar ... reciproce.
UE își revine se pare și Germania dorește din nou crearea propriilor Forte Armate Unite dar acceptă acum intermediar, o Forță de Reacție Rapidă a NATO și se opune categoric intrării Ucrainei în NATO.
Efortul militar al statelor este însă și așa destul de dezvoltat ca și procent din PIB dar iată procentul din bugetul militar alocat cheltuielilor de echipamente militare
Toate aceste inițiative în speranța că vor penetra decizional prin teroarea războiului tendințele globaliste ale accesului la resurse și ale domeniilor vitale, preponderent financiare alături de cele economice, active, care să le permită accesul specific la celelalte resurse de toate tipurile ale statelor, de la cele naturale la cele umane și de piață ieftină de forță de muncă și inteligență absorbită gratis. Cum Ucraina devine un pod prea îndepărtat pentru așteptările NATO, banii SUA și efortul său se vor muta în altă zonă din jurul Rusiei, probabil Pakistan/India sau … din nou în jurul influențelor Iranului.
Rusia a mai pierdut odată în cursa înarmărilor și a ajuns la destrămarea nepermis de ușoară a URSS.
Acum avem o nouă versiune upgradată a cursei înarmărilor cu pași mărunți dar ȚINTITI, secvențial, și pe paliere aproape SF fiindcă războiul este atât de diferit față de cel clasic încât se scapă din vedere efectul lui devastator. Vechile mijloace sunt doar pentru conservatorii militari aflați în inerția statică a comodității politice și propunerile lor fac deliciul presei de la amenințările cu tancuri, artilerie, rachete, aviație și până la crucișătoare care de regulă sunt utilizate doar pentru transportul tehnicii mobile SF.
În fapt, vizibil devastatoare sunt armele economico-financiare, valutare, speculative combinate cu unele jocuri militare și de destabilizare socială dar și noile acțiuni psihotronice tip zombi, paranormale, armele cu impuls de la tipul electromagnetic la electronic, sofisticat cu laser sau alte radiații silențioase care să asigure o influențare la vârful guvernatorilor numiți dar și asupra comportamentului maselor. 
Toate aceste noi mijloace sunt controlate de arsenalele computerizate ale mulțimii sateliților și dronelor tot mai intens robotizate. Peste toate se suprapun atacurile terorismului decizional, disimulat declarativ, inclusiv prin zombii lideri politici, arme ce sunt de mii de ori mai eficiente decât simplele concentrări de forte terestre, aeriene sau navale care CONSUMA doar RESURSELE și conduc la pierderea financiar-economica a războiului cedând în final accesul agresorului la resurse energetice, minerale, alimentare dar mai ales spre elementele de PIAȚĂ ale învinșilor.
Iată cum în prezent bătălia este extrem de sofisticată și de aceea s-a decis ieșirea la înaintare de către NATO inițial doar cu un centru de comandă și sinteză a războiului SF în Europa. Asistăm la un bruiaj sofisticat multi-secvențial, sistemic, cu lovituri silențioase selectate spre ținte de la vârf, metode ce se încadrează perfect în doctrina "lovește capul și corpul cade inert singur" ceea ce e diferit față de doctrina rusă "esli pole nașe i zaiaț naș" - "Câmpul dacă e al nostru și iepurele e al nostru" ambii gândind însă tot la resursele râvnite. 
Războiul de generaţia a IV-a. Acest tip de conflict armat e gestionat de puterile, chiar statele, care se consideră angajate în apărarea globalizării, conflictul este dus cu forţele, tot mai numeroase, îndeosebi teroriste, care acţionează împotriva globalizării”. Acest „război” ar fi de tipul Open Source (Open Source Warfare – OSW), care foloseşte inclusiv dizidenţele, acţiunile de pe internet, sistemele informaţionale, îndeosebi din cyberspaţiu și o sumedenie de alte acțiuni neconvenționale tot mai sofisticate.
Refacerea URSS, ca proiect, este un pod prea îndepărtat, încă, dar atacul cu "democrația maselor" în definirea administrării, iată că face ca și chiar Scoția să ceară autonomie în sânul NATO.
Și UE este plină de acești revizioniști reactivați și speculați de ambele tabere.
În războiul clasic se folosea desantul sau trupele aeropurtate ca să execute întoarcerea și învăluirea. Iată că aceste „insule” de atac și schimbare a suveranității administrative sunt mai eficiente decât tancurile și asigură o nouă formă de întoarcere și învăluire.
Nu vă întrebați de ce Putin și-a dat mâna cu ungurii și le cântă-n strună iredentismul? De ce în Europa au apărut atâtea focare de autonomie? Interesant că și NATO și implicit SUA sunt interesate de aceste schimbări cât timp le asigură prin destabilizare puterea lor și supremația de conducere și asupra UE.
Înțelegeți acum de ce Merkel, spionată intens de SUA are acea poziție de "debarasare" a prezenței bazelor militare americane din UE și de formare a Forțelor Militare Unite ale Europei? Bătălia nu e cu Rusia în mod special ci, cu UE care poate deveni tot mai INDEPENDENTĂ și reprezintă REAL o formă de autonomie de nivel foarte înalt față de NATO și interesele SUA în Europa.
Putin și BRICS au și ei doctrina lor de INDEPENDENȚĂ financiară și economică dar și de formare a propriilor armate unite, tendințe vizibile prin numeroasele lor aplicații comune tot mai frecvente.

ÎN CONSLUZIE
Asistăm la o noua ERA a unui nou tip de RAZBOI RECE, upgradat, cu subtilități extreme de la fanionul democrației și autonomiei și până la drapelul de luptă al unor BĂTĂLII REALE, pe fronturi mai mult invizibile ale mulțimii formelor noi de războaie activate.
EXISTĂ INTENȚIONAT UN VID NORMATIV JURIDIC în toate tipurile de TRATATE negociate și semnate tocmai pentru a SPECULA acele elemente care PRODUC BANI și de a obliga la conexiuni diverse de la cele financiare, uniuni economice și vamale și până la cele militare.
AGRESORUL și implicit AGRESIUNEA au extrem de multe portițe de eludare a LEGILOR RAZBOIULUI și implicit a TRATATELOR RATIFICATE.
ÎN FAPT NU SE DOREȘTE O REGLEMENTARE NORMATIVĂ ȘI JURIDICĂ FERMĂ, ÎN ESENȚĂ CLARĂ, TOCMAI PENTRU A EXISTA PORTIȚE DE EVAZIUNE ȘI IMPUNERE A INTERESELOR PARȘIVE.
Similar și legile noastre sunt exact la fel de mult șubrezite de interese și suntem obligați prin conexiunile actuale să jucăm cum ni se cântă și culmea tot noi să plătim muzica.

Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA

Niciun comentariu: